GHOUL’un Yapımcısı Ozan ÖZTÜRK ile Konuştuk

Türk Korku Oyunu GHOUL Geliyor

Bekleme içinde olduğumuz “GHOUL” video oyunu, yakında Steam üzerinde satışa sunulmaya başlanacak. Bu uzun süren geliştirme maratonunda insanlar çok çalıştılar. Bu çalışmanın sonucunda gerilim ve korkuyu harmanlamış bir esere imza attılar. GHOUL ekibinden Sayın Ozan Öztürk ile konuşup, gerilim dozu yüksek bu oyun hakkında lafladık. Türkiye’de oyun çıkarmak kolay bir iş olmadığı için yüksek emek ve zaman gerektiriyor. Bakalım kendileri bizlere neler söylemiş?

Burak ÖZPOLAT: Merhaba Ozan Bey, sanırım uzun zamandır üzerinde çalıştığınız ve yakında çıkacak bir oyununuz var?

Ozan ÖZTÜRK: Merhabalar Burak Bey. Evet, yaklaşık 8 aydır GHOUL oyununun üzerinde çalışıyoruz ve yakında satışa çıkacak.  

Burak ÖZPOLAT: Oyun dünyasına bu oyundan önce katkılarınız oldu mu?

Ozan ÖZTÜRK: : Bireysel olarak Türkiye’deki ve yurt dışında bulunan oyunlarla çalıştım fakat ‘Miracle Studio’ olarak 2017 yılının başlarında şirketimizi kurduk. Ek olarak Unreal Engine Türkiye forumu ile Türkiye’deki birçok oyuna gönüllü şekilde yardımcı olduk.

Burak ÖZPOLAT: Ekibiniz var mı? Yoksa tek başına bir çalışma mı bu proje?

Ozan ÖZTÜRK: Ekibimiz mevcuttur. Bu projeyi 6 kişi geliştirdik fakat yeni yaptığımız çalışmalar doğrultusunda ekibimizi büyüttük ve büyütmeye devam ediyoruz.

ghoul
ghoul

Burak ÖZPOLAT: Hikâye nasıl oluştu? Uzun bir süre ve Türk oyun sisteminde pek görünmeyen bir oyunu geliştiriyorsunuz. Ne gibi badireler atlattı oyun? Daha önce hiç oyun yapımında bulundunuz mu? Mobil oyunlar konsol oyunları geçebilir mi? GHOUL gibi bir gerilim Mobil olarak gelebilir mi? Firmanızdan da bahsedebilir misiniz?

Ozan ÖZTÜRK: Hikayemiz aslında Türk, Altay mitolojisinden bir karakter ile yani GHOUL ile alakalı. Geliştirirken çok bir badire atlatmadık ama hikayeyi bağlarken biraz zorluk yaşadık. Eski çağlarda yaşamış bir karakteri günümüze iyi bir şekilde entegre etmekte biraz zorlandık. Türkiye’de çıkan çoğu oyun projelerinde yer aldım. Ekstra olarak gönüllü bir şekilde forumda da yardımcı oluyoruz. Yurt dışında ise UBoot oyununun geliştirilmesinde ve bir çok VR çözümlerinde dışarıdan destek veriyorum. GHOUL projesinden sonra ise dünya genelindeki bilgi işlem cihazlarının temelini oluşturan bir firma ile büyük bir VR projesine başlayacağız.

Mobil oyun piyasasına çok hakim değilim fakat iki platformunda piyasası başkalarının ellerinde ve tüketicileri de bana kalırsa çok başka. Miracle Studio olarak önümüzdeki yıllarda mobil oyun piyasasına girmeyi düşünmüyoruz fakat farklı teknolojiler ile karşınıza çıkacağız.

2016 yılında Miracle Studio oluşumunu hayata geçirdik ve 2017 yılında ise aynı isim ile şirketimizi kurduk. 3 Ortaktan oluşan bir şirketiz. Öncelikli hedefimiz Türkiye oyun sektörünü geliştirmek ve yükseltmek ve bu doğrultuda önemli anlaşmalara imza atmak üzereyiz.

ghoul
ghoul

Burak ÖZPOLAT: Türkiye’de korku oyununun bu kadar sevilmesini neye bağlıyorsunuz? Bu katmadan ayıran ek değişik özellikler olacak mı ?

Ozan ÖZTÜRK: Dünya çapında sevilen bir tür korku, fakat Türkiye’de ise Türk yapımcıların yaptığı korku oyunlarından dolayı biraz sıkılmışlık ortaya çıkıyor. Bunun nedeni ise bulmaca, yürüme ve zayıf Jumpscare yarattıklarından dolayı. Biz oynanış dinamikleri açısından bir çok sistem geliştirdik ve bunları yaparken günümüz ve geleceğin teknolojisinden esinlendik. Bunların dışında en güvendiğimiz ise oyunun yapay zekasıdır.

Burak ÖZPOLAT: Seri olabilir mi? Satışlar etkiler mi? Dijital oyunlar mı ? Yoksa kutulu oyunlar mı? diye sorsak ve kutulu oyun yapma düşünceniz oluyor mu?

Ozan ÖZTÜRK: GHOUL seri olabilir ama ondan önce aklımızda başka bir oyun var fakat beklenti Oyun’un devamı için olursa bazı projelerimizi ertelemek zorunda kalabiliriz. Ekip olarak dijital oyunlar bizim daha çok hoşumuza gidiyor. Dolayısıyla bizim hoşumuza giden işleri yapmayı daha çok seviyoruz diyebilirim. Video oyun tarafında kalacağımızı söyleyebilirim.

ghoul
ghoul

Burak ÖZPOLAT: Son olarak oyun fiyatı hakkında bilgi verebilir misiniz? Sizi toplantı ve oyun tanıtımında görebilecek miyiz? Böyle bir fikriniz var mı?

Ozan ÖZTÜRK: Oyunun fiyatı konusunda makul bir rakamda satışa çıkacaktır. İlerleyen günlerde fiyat konusunda tam açıklama yapacağız. Bir kaç tane konuşma programlarından teklif aldık yakın zamanda görürsünüz diye düşünüyorum.

Türk yapımı korku oyunlarına yeni bir soluk getiren GHOUL oyunu ve sektör hakkında Ozan ÖZTÜRK ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Sektör ve oyunlarla alakalı daha fazla röportaj okumak için buraya tıklayarak, röportajlarımızın olduğu ana kategoriye ulaşabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir