Adventure Quest 3D – Ryan “Cysero” Street

12 Nisan 2016 tarihinde oyunun Ana Hikaye Tasarımcısı Ryan “Cysero” Street ile yapılan röportaj şöyle:



# Oyunun can alıcı özelliklerinden birisi de oyunun gerçek cross-platform (yani hem bilgisayarda hem de Android ve iOS cihazlarda oynanabilir) olması, yapım sürecinde karşılaştığınız zorluklar neler? 

Bir çok oyun kendisini cross-platform diye adlandırarak aslında farklı platformlarda (Android, iOS) oynanabilir olduğunu kastediyor. Biz ise gerçek cross-platform ile her yerden aynı oyuna, aynı dünyaya ve aynı karakterinize ulaşabileceğinizi vadediyoruz. Bu aynı zamanda farklı ekran boyutları, farlı işlemciler, farlı ekran kartları, kısacası binlerce çeşit farklı donanım anlamına geliyor. Bu aynı zamanda oyunu TÜM cihazlarda test etmemizi de imkansız kılıyor. Bilgisayar oyunları rahattır, oyuna yeni güncelleme getirdiğinizde tüm oyuncuları güncellemeyi yüklemeye zorlayabilirsiniz, fakat cross-platform olunca her platformun farklı bir engeli karşınıza çıkıyor.


# Geliştirici ekibin büyük çoğunluğunun AdventureQuest oynamışlığı var. AQ3D’nin geliştirilebilmesini sağlayan o zamanlarda ekibiniz neler öğrendi? 

Adventure Quest 3D bizim 2002 yılında çıkardığımız ilk web oyun. Bunu DragonFable ve MechQuest gibi web oyunları takip etti, hatta Adventure Quest ve Epic Duel gibi MMO tecrübesini sonuna kadar yaşatan oyunlarda da imzamız var. Yıllar içinde öğrendiğimiz en önemli şey oyuncularımızın ne istediği oldu. Sağolsunlar hepsi bize isteklerini söyledi, biz de her oyuncunun isteklerini göz önüne alarak herkesi bi yerde memnun etmeye çalıştık. Diğer yandan bir noktadan bakınca her şeyi yanlış da yaptık. Yapmadığımız TEK BİR HATA BİLE YOK, ama bu hatalardan çokça şeyler öğrendik. Sanırım bu konuda gayet iyiyiz.

Oyunun Gelir Modeli

# Oyun ücretsiz, genişleme paketleri ücretsiz. Oyunu pay to win (para ödeyenin kazandığı sistem) hale getirmeden nasıl gelir elde etmeyi düşünüyorsunuz? 

Adventure Quest 3D’nin pay to win (para harcayarak üstünlük kazanma) olmaması bizim için EN ÖNCELİKLİ ŞEY. Üretim, ulaşım ve tarım gibi işlerin hızlarını arttıracak şeyler satmayı planlıyoruz. Bunlar sadece zaman kurtarıcıları. Aynı zamanda can ve xp arttırıcılar satmak da hedeflerimiz arasında. Oyuna sürdüğümüz her sınıfı toplamak ve onlarda uzman olmak oyunun ana olaylarından biri olduğundan yeni sınıfları tüm oyunculara açık hale getirmeden önce onları bizi desteklemek isteyenlere sunmak istiyoruz. Sonrasında oyuna para ödemeseniz bile onları oyun içindeki ilerlemenizle elde edip oynayabileceksiniz.
Kısacası biz güç satmayacağız, ya zamandan kazandıran şeyler ya da erken erişim olacak. Ücretsiz oyuncuların erişemediği hiçbir şeyi satışa çıkarmayacağız.


# Karakter oluşumu, ırklar, sınıflar ve kişiselleştirmedeki seçeneklerimiz neler? 

Başlangıç sınıfları her rpg oyunun olmazsa olmazı Savaşçı, Büyücü ve Düzenbaz (Rogue). Başlangıç ırkı olarak sadece insan var fakat oyuncularımız diğer ırkları ne kadar çok istediklerini bize gösterdiler. Bir artistimiz şimdiden gelecekte kullanmak üzere harika ırk konseptleri üzerinde çalışıyor.
Karakter oluşturmada farklı vücut boyutları sunmayacak olsak da geniş bir yelpazede ten rengi, saç şekli ve rengi sunmak istiyoruz.

Devamı gelecek…

Oyunun yeni açılan Adventure Quest 3D Türkiye sayfasını da takip etmeyi unutmayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir